F-250 Common Rail, замена форсунки
F-250 Common Rail, замена форсунки
2007 Ford F-250 Harley Davidson 6.0
При замене 1й форсунки на дубликат надо ли прописывать это в ECU с помощью дилерского сканера?
Дилеров Форда нет, сканера тоже.
Заранее спасибо!
При замене 1й форсунки на дубликат надо ли прописывать это в ECU с помощью дилерского сканера?
Дилеров Форда нет, сканера тоже.
Заранее спасибо!
302 / 289 / ex-133 turbo
- Николай Пименов
- Ветеран клуба АмАвто
- Сообщения: 28351
- Зарегистрирован: 20 окт 2007, 23:03
- Откуда: Самара
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Блин, диск сервисный есть, тока работать его заставить не очень получилось... Так что если кто точно знает.
- ua1cbm
- член клуба АмАвто
- Сообщения: 352
- Зарегистрирован: 01 янв 2011, 16:49
- Откуда: Санкт-Петербург/Кировск
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Ну что за мудакская тенденция... не, ну я понимаю мерседес, и его подневольная девка крайслер, в которых комп впадает в ступор из-за замененной лампочки в птф, но старый добрый форт.... да еще и пикап с тракторным движком........ куда катится этот мир, скоро авто будут как мобильники, тока на выброс....
Ford Crown Victoria, 1997, 4.6L - Daily Driver
Ford 1994, E150 4.9L - продан ; Ford Expedition, 1997, 5.4L - продан
Тарасы все проданы(G1 2.5L MT5 1987,G1 3.0L 1988, G2 3.0L 1992, G2 1995 3.8L StationWagon)
Ford 1994, E150 4.9L - продан ; Ford Expedition, 1997, 5.4L - продан
Тарасы все проданы(G1 2.5L MT5 1987,G1 3.0L 1988, G2 3.0L 1992, G2 1995 3.8L StationWagon)
- Quadra
- Ветеран клуба АмАвто
- Сообщения: 3956
- Зарегистрирован: 22 июн 2008, 12:45
- Откуда: София, Болгария
- Контактная информация:
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Ну я про Форд в другой теме уже высказался. А тут дело такое, есть отдельный комп управляющий только впрыском, кроме основного, ну и форсунки на этом движке работают на напряжении в 48V. Вот те и Форд.
Dodge Durango 5.9 с ГБО "Зеленый тепловоз"
- Николай Пименов
- Ветеран клуба АмАвто
- Сообщения: 28351
- Зарегистрирован: 20 окт 2007, 23:03
- Откуда: Самара
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Да движок просто неродной, вот и фигня такая....
Высокое напряжение на форсунках - это вполне оправдано с точки зрения конструкции. Запирающие пружины сильные, нужно при 12 (24) вольтах большой ток - а это неприятно для электронного блока управления (для твердотельной силовой электроники вообще предпочтительнее большее напряжение, чем больший ток).
Высокое напряжение на форсунках - это вполне оправдано с точки зрения конструкции. Запирающие пружины сильные, нужно при 12 (24) вольтах большой ток - а это неприятно для электронного блока управления (для твердотельной силовой электроники вообще предпочтительнее большее напряжение, чем больший ток).
- Quadra
- Ветеран клуба АмАвто
- Сообщения: 3956
- Зарегистрирован: 22 июн 2008, 12:45
- Откуда: София, Болгария
- Контактная информация:
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Ну да, конечно путь в ад всегда усеян добрыми намерениями... Шины обмена данных и тд и тд...
Dodge Durango 5.9 с ГБО "Зеленый тепловоз"
- Николай Пименов
- Ветеран клуба АмАвто
- Сообщения: 28351
- Зарегистрирован: 20 окт 2007, 23:03
- Откуда: Самара
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Черезмерное "зарастание" автомобилей электроникой преследует всех производителей, Форд тут не уникален. А такая тенденция просто соответствует общемировому тренду во всем - например, все "современные" станки технически недалеко ушли от "Красного Пролетария" или "ДИП-1", просто управляются не механически, а компьютером...
- Quadra
- Ветеран клуба АмАвто
- Сообщения: 3956
- Зарегистрирован: 22 июн 2008, 12:45
- Откуда: София, Болгария
- Контактная информация:
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Ага,но перенеся все это в русло темы РЭМ VS Ф-250 могу сказать что как раз Додж из этих двух является машиной с старым хорошим движком, такой же коробкой, раздаткой и мостами, к всему прочему хорошо за ним следили + нехилый тюнинг. Но это в другой теме, а тут что сказать, ищите толкового спеца.
Dodge Durango 5.9 с ГБО "Зеленый тепловоз"
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Это из митчела по поводу установкт форсунки (если картинки какие надо будет могу выложить) :
INSTALLATION
CAUTION: Install new D-ring seals on the crankcase-to-head tube. It requires several hours after installation for the D-ring seals to relax back to their original size. If the tube assembly is installed before the D-ring seals have relaxed, damage to the D-ring seals can occur.
1. Install new D-ring seals on the crankcase-to-head tube assemblies.
Fig. 9: Identifying D-Ring Seals
Courtesy of FORD MOTOR CO.
CAUTION: If the fuel injector oil inlet D-shaped O-ring is damaged, a new fuel injector must be installed.
2. Install new O-ring seals and copper washer on the fuel injector. Lubricate the fuel injector and O-ring seals liberally with clean engine oil.
Fig. 10: Identifying O-Ring Seals, Copper Washer And Fuel Injector
Courtesy of FORD MOTOR CO.
CAUTION: Failure to tighten the injector properly can lead to engine failure.
CAUTION: To prevent engine damage, do not use air tools to install the fuel injectors. The snap ring that extracts the injector can dislodge and fall into the oil drain hole.
3. Install the fuel injector, fuel injector hold-down clamp and bolt.
Tighten to 35 Nm (26 lb-ft).
Fig. 11: Identifying Fuel Injector Hold-Down Bolt
Courtesy of FORD MOTOR CO.
NOTE: If a snap ring or piece of a snap ring is missing from the injector hold-down assembly, it must be located prior to removing the shop towels.
4. Remove the shop towels.
CAUTION: Make sure the injector wiring is clear of all moving parts or engine damage can occur.
5. Install the fuel injector electrical connector into the rocker carrier.
Fig. 12: Identifying Fuel Injector Electrical Connector
Courtesy of FORD MOTOR CO.
6. Apply engine oil to the top fuel injector O-ring seals.
Fig. 13: Identifying Top Fuel Injector O-Ring Seals
Courtesy of FORD MOTOR CO.
CAUTION: Using the bolts to push the high pressure oil rail into the fuel injectors can damage the fuel injectors and high pressure oil rail.
NOTE: Apply clean engine oil on the tubes prior to installing the high pressure oil rail.
7. Position the oil rail on the fuel injectors.
Place the oil rail on top of the carrier so that the 4 single ball tubes are engaging the injector lead angle.
Insert 3 guide bolts, 2 on the ends of the straight side of the oil rail and one in the middle of the wavy side of the rail. Install the guide studs 6 to 7 turns.
Manually press the oil rail into the fuel injectors.
Make sure that the oil rail mounting feet are flat against the mounting surface.
Loosely install the 6 bolts.
Fig. 14: Locating High-Pressure Oil Rail On Injector Bolts
Courtesy of FORD MOTOR CO.
8. Install the oil rail retaining bolts.
Remove the 3 guide bolts.
Loosely install 3 remaining bolts.
Tighten the 9 bolts in the sequence shown.
Tighten to 13 Nm (10 lb-ft).
Fig. 15: Identifying High-Pressure Oil Rail Bolt Tightening Sequence
Courtesy of FORD MOTOR CO.
9. Apply clean engine oil and install the crankcase-to-head tube.
Tighten to 82 Nm (60 lb-ft).
Fig. 16: Locating Crankcase-To-Head Tube
Courtesy of FORD MOTOR CO.
10. Connect the fuel injector electrical connector.
Fig. 17: Identifying Fuel Injector Electrical Connector & Retainer Clip
Courtesy of FORD MOTOR CO.
11. Install the valve covers. For additional information, refer to ENGINE - 6.0L DIESEL article.
INSTALLATION
CAUTION: Install new D-ring seals on the crankcase-to-head tube. It requires several hours after installation for the D-ring seals to relax back to their original size. If the tube assembly is installed before the D-ring seals have relaxed, damage to the D-ring seals can occur.
1. Install new D-ring seals on the crankcase-to-head tube assemblies.
Fig. 9: Identifying D-Ring Seals
Courtesy of FORD MOTOR CO.
CAUTION: If the fuel injector oil inlet D-shaped O-ring is damaged, a new fuel injector must be installed.
2. Install new O-ring seals and copper washer on the fuel injector. Lubricate the fuel injector and O-ring seals liberally with clean engine oil.
Fig. 10: Identifying O-Ring Seals, Copper Washer And Fuel Injector
Courtesy of FORD MOTOR CO.
CAUTION: Failure to tighten the injector properly can lead to engine failure.
CAUTION: To prevent engine damage, do not use air tools to install the fuel injectors. The snap ring that extracts the injector can dislodge and fall into the oil drain hole.
3. Install the fuel injector, fuel injector hold-down clamp and bolt.
Tighten to 35 Nm (26 lb-ft).
Fig. 11: Identifying Fuel Injector Hold-Down Bolt
Courtesy of FORD MOTOR CO.
NOTE: If a snap ring or piece of a snap ring is missing from the injector hold-down assembly, it must be located prior to removing the shop towels.
4. Remove the shop towels.
CAUTION: Make sure the injector wiring is clear of all moving parts or engine damage can occur.
5. Install the fuel injector electrical connector into the rocker carrier.
Fig. 12: Identifying Fuel Injector Electrical Connector
Courtesy of FORD MOTOR CO.
6. Apply engine oil to the top fuel injector O-ring seals.
Fig. 13: Identifying Top Fuel Injector O-Ring Seals
Courtesy of FORD MOTOR CO.
CAUTION: Using the bolts to push the high pressure oil rail into the fuel injectors can damage the fuel injectors and high pressure oil rail.
NOTE: Apply clean engine oil on the tubes prior to installing the high pressure oil rail.
7. Position the oil rail on the fuel injectors.
Place the oil rail on top of the carrier so that the 4 single ball tubes are engaging the injector lead angle.
Insert 3 guide bolts, 2 on the ends of the straight side of the oil rail and one in the middle of the wavy side of the rail. Install the guide studs 6 to 7 turns.
Manually press the oil rail into the fuel injectors.
Make sure that the oil rail mounting feet are flat against the mounting surface.
Loosely install the 6 bolts.
Fig. 14: Locating High-Pressure Oil Rail On Injector Bolts
Courtesy of FORD MOTOR CO.
8. Install the oil rail retaining bolts.
Remove the 3 guide bolts.
Loosely install 3 remaining bolts.
Tighten the 9 bolts in the sequence shown.
Tighten to 13 Nm (10 lb-ft).
Fig. 15: Identifying High-Pressure Oil Rail Bolt Tightening Sequence
Courtesy of FORD MOTOR CO.
9. Apply clean engine oil and install the crankcase-to-head tube.
Tighten to 82 Nm (60 lb-ft).
Fig. 16: Locating Crankcase-To-Head Tube
Courtesy of FORD MOTOR CO.
10. Connect the fuel injector electrical connector.
Fig. 17: Identifying Fuel Injector Electrical Connector & Retainer Clip
Courtesy of FORD MOTOR CO.
11. Install the valve covers. For additional information, refer to ENGINE - 6.0L DIESEL article.
Ford FIVE HUNDRED 2005
Jeep Cherokee 2006
Дмитрий
Jeep Cherokee 2006
Дмитрий
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Спасибо за текст, будем вчитываться)
По поводу прошивки владельца сбили с толку на форд-трак.ру
Зато мне не форд-трак.ком сказали, что ничего прошивать не надо, если форсунка правильная ставится.
А по поводу претензий к Форду... насколько слышал, этот мотор Форда единственный дизель разрешенный в Калифорнии. Так что претензии не к Форду, а к Шварцнеггеру))
Кроме того, этот мотор соответствует стандарту Евро-5.
По поводу прошивки владельца сбили с толку на форд-трак.ру
Зато мне не форд-трак.ком сказали, что ничего прошивать не надо, если форсунка правильная ставится.
А по поводу претензий к Форду... насколько слышал, этот мотор Форда единственный дизель разрешенный в Калифорнии. Так что претензии не к Форду, а к Шварцнеггеру))
Кроме того, этот мотор соответствует стандарту Евро-5.
302 / 289 / ex-133 turbo
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Еще одна непонятность... без микроката или типа того не совсем понятно...
Вопрос про маслянный насос высокого давления.
На рокавто выдает
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... type,16785
High Pressure Diesel Injection Oil Pump
A-1 CARDONE Part # 2P225
$1,963.79
а по адресу http://www.carpartswarehouse.com/addtoc ... 60013.html#
совсем другая железяка и стоит в 2 раза дешевле
2007 Ford F Series Trucks Diesel Oil Pump
$695 - $895
High Pressure Diesel Injection Oil Pump это случайно не топливный насос высокого давления?
Вопрос про маслянный насос высокого давления.
На рокавто выдает
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... type,16785
High Pressure Diesel Injection Oil Pump
A-1 CARDONE Part # 2P225
$1,963.79
а по адресу http://www.carpartswarehouse.com/addtoc ... 60013.html#
совсем другая железяка и стоит в 2 раза дешевле
2007 Ford F Series Trucks Diesel Oil Pump
$695 - $895
High Pressure Diesel Injection Oil Pump это случайно не топливный насос высокого давления?
302 / 289 / ex-133 turbo
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Как выглядит HPOP на 6.0 вроде разобрался
302 / 289 / ex-133 turbo
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
302 / 289 / ex-133 turbo
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
Подскажите где в Москве на этот мотор запчасть купить можно.
Академия, Канада-Моторс, кто еще есть проверенные?
Надо именно оригинал насоса заказать.
На рокавто только дубликат за $1,960.79 + доставка + таможня
В общем жесть получится за дубликат-то.
Академия, Канада-Моторс, кто еще есть проверенные?
Надо именно оригинал насоса заказать.
На рокавто только дубликат за $1,960.79 + доставка + таможня
В общем жесть получится за дубликат-то.
302 / 289 / ex-133 turbo
- игрок
- Ветеран клуба АмАвто
- Сообщения: 22705
- Зарегистрирован: 13 янв 2007, 01:54
- Откуда: Рига, Латвия
Re: F-250 Common Rail, замена форсунки
dasparts.ru
Cadillac Escalade 6.2 '11
Dodge RamVan 2500 5.9 '97
Chevrolet Avalanche 5.3 '04 -=Sold=-
Dodge Durango 4.7 '00 -=Sold=-
Ford Eхplorer 4.0 '97 -=Sold=-
I live in Russia.
I wear fufaika, valenki and shapka–ushanka.
I drink vodka right from the samovar, and my bear plays on the balalaika.
Dodge RamVan 2500 5.9 '97
Chevrolet Avalanche 5.3 '04 -=Sold=-
Dodge Durango 4.7 '00 -=Sold=-
Ford Eхplorer 4.0 '97 -=Sold=-
I live in Russia.
I wear fufaika, valenki and shapka–ushanka.
I drink vodka right from the samovar, and my bear plays on the balalaika.