Страница 11 из 39
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 15:27
russ
Я тогда попал на ремонт бублика 3800 т.р. А сейчас на ремонт гидроблока 6700 т.р
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 15:38
Николай Пименов
Это ещё ничего...
Народ, а кого какое масло в коробасе и в каких условиях залито (промывка после старого, после глобал ремонта, после частичного ремонта)?
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 15:42
russ
Декстрон 3. Два раза в год полная плановая замена масла и фильтра
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 16:04
Эдвард
Естесссно что бублик деталь АКПП.
До ремонта был залит Шеврон МД-3,сейчас залили Мобил ДМ.Простая замена масла здесь бы точно не помогла....
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 16:12
Эдвард
Слышал мнения бывалых о том,что промывать АКПП настоятельно не рекомендуется.Видно речь идёт о боязни смыть "доброкачественные" отложения.В Рольфе(оф.диллер Мицубиси и др.) пошли дальше-при замене масла в АКПП фильтр не трогают.Ну об этом,правда умалчивают.Тоже,блин,чего-то опасаются....
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 16:46
GoaD
ну бред короче
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 16:59
игрок
Эдвард писал(а):пошли дальше-при замене масла в АКПП фильтр не трогают.Ну об этом,правда умалчивают.
угу. делают, как в мануале написано. и если производитель не пишет - на 70 тыс замена фильтра, то и нахер его менять?
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 17:01
GoaD
Transmission
Torque converter clutch shudder or vibrations.
Per TSB 98-8-7: Drain all transmission fluid including the torque converter. Then refill transmission with the proper amount of Motorcraft MERCON®V. It is highly recommend, especially in hot climates, that a transmission fluid cooler be installed. If you want to use the kit from Ford for the MarkVIII that part number is: 1993-96 F3LZ-7K177-AA and for the 1997-98 F7LZ-7K177-AA. The transmission fluid cooler is part number F8LZ-7A095-AA.
See the following articles for do it your self instruction: Changing to Mercon V and Installing a Transmission Cooler
When my car shifts from First to Second, the shift is very abrupt and firm. Is this normal?
The 1-2 accumulator piston is a known weak point in the Mark VIII. The original design is flawed, and a TSB (Technical Service Bulletin) was issued by Ford. Continuing to drive the car with this will eventually cause damage to the transmission, so it is in your best interest to have it replaced, or do it yourself. Now is also a great time to have a transmission cooler installed, as well as flushing the system and refilling it with Mercon V. A paper describing the procedure, with part numbers, is available here: Upgrading the 1-2 accumulator.
My car seems to vibrate beginning around 75-80 miles per hour. Is this normal?
Yes, the 94-98 Mark VIII has a two-piece driveshaft that is prone to vibration. Many members have had good experience changing to a MMC (Metal Matrix Composites) driveshaft that is high speed balanced. The 93 models have a one-piece driveshaft, and many do not exhibit the same vibration that the other models have.
When driving on the highway, my car feels like it's shifting into Neutral, then it goes back into gear. What gives?
The MLPS (Manual Lever Position Sensor) may need replacement. This is what 'tells' the transmission what gear you have selected. When it fails, it may intermittently report the shifter is in Neutral, causing the symptoms above.
My mechanic said that I can only use Mercon III, not Mercon V in my transmission.
Mercon V is recommended by Ford for the transmission in the Mark VIII. It provides better performance, as it is a synthetic blend.
http://www.lincolnsofdistinction.org/li ... tml#Trans1
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 17:02
GoaD
У меня после ремонта залит

Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 17:04
russ
GoaD писал(а):У меня после ремонта залит

А по чём он кстати? Я слышал что чуть-ли не в три раза дороже декстрона но и менять можно реже
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 17:14
GoaD
250 руб. за кварту
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 17:17
russ
Аааа, ну это ещё по божески. А менять его реально реже можно?
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 17:18
GoaD
Ну у него свойства стабильнее, поэтому наверное можно и реже.
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 17:23
russ
Надо подумать о переходе на него
Re: И все-таки это Марк!
Добавлено: 02 апр 2012, 18:18
Miha
GoaD писал(а):ну бред короче
не угадал =)
Смена atf очень черевата, оссобено если до этого жидкость меняли только на заводе