Упала *опа

Разговоры технического плана. Ремонт, характеристики, запчасти и т.д.
Аватара пользователя
игрок
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 22971
Зарегистрирован: 13 янв 2007, 01:54
Откуда: Спб

Re: Упала *опа

Сообщение игрок » 10 дек 2012, 01:03

не учите меня жить :) коль еще раз - есть два вида ступиц, у меня без датчиков
абс работает. Странно, но работает. Он когда не работает, тогда *опа ваще
не тормозит. Все уже пройдено. А то, что крайслер делает полну проводку
так это и хорошо.
Cadillac Escalade 6.2 '11
Dodge RamVan 2500 5.9 '97
Chevrolet Avalanche 5.3 '04 -=Sold=-
Dodge Durango 4.7 '00 -=Sold=-
Ford Eхplorer 4.0 '97 -=Sold=-

I live in Russia.
I wear fufaika, valenki and shapka–ushanka.
I drink vodka right from the samovar, and my bear plays on the balalaika.
Аватара пользователя
El'Dorado
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 8049
Зарегистрирован: 11 окт 2006, 17:23
Откуда: Москва. ЮАО
Контактная информация:

Re: Упала *опа

Сообщение El'Dorado » 10 дек 2012, 01:05

Это.. кто про пневму просветит, тому шоколадка :ROFL:
SAAB :shock:
JeeP WK2 CRD
Аватара пользователя
игрок
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 22971
Зарегистрирован: 13 янв 2007, 01:54
Откуда: Спб

Re: Упала *опа

Сообщение игрок » 10 дек 2012, 01:07

ходи на фордтрахи.сом, там все описано как и чо работает
Cadillac Escalade 6.2 '11
Dodge RamVan 2500 5.9 '97
Chevrolet Avalanche 5.3 '04 -=Sold=-
Dodge Durango 4.7 '00 -=Sold=-
Ford Eхplorer 4.0 '97 -=Sold=-

I live in Russia.
I wear fufaika, valenki and shapka–ushanka.
I drink vodka right from the samovar, and my bear plays on the balalaika.
Аватара пользователя
Николай Пименов
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 28351
Зарегистрирован: 20 окт 2007, 23:03
Откуда: Самара

Re: Упала *опа

Сообщение Николай Пименов » 10 дек 2012, 01:08

На основании каких данных и как она работает там - хз.
Я по любому не сторонник удаления систем безопасности, заложенных в конструкцию.
Не сегодня (про пневму).
Изображение
Изображение
Аватара пользователя
игрок
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 22971
Зарегистрирован: 13 янв 2007, 01:54
Откуда: Спб

Re: Упала *опа

Сообщение игрок » 10 дек 2012, 01:12

я тоже не сторонник. ну, я тож не знаю, как оно работает, у меня есть единственное подозрение - датчик на жопе и датчик в раздатке, при разнице скоростей, включается абс. коль, это не у меня ступицы без абс стоят, потому что я пожмотился, а потому что такие с завода стояли, вишь в чем дело-то.
Cadillac Escalade 6.2 '11
Dodge RamVan 2500 5.9 '97
Chevrolet Avalanche 5.3 '04 -=Sold=-
Dodge Durango 4.7 '00 -=Sold=-
Ford Eхplorer 4.0 '97 -=Sold=-

I live in Russia.
I wear fufaika, valenki and shapka–ushanka.
I drink vodka right from the samovar, and my bear plays on the balalaika.
Аватара пользователя
Николай Пименов
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 28351
Зарегистрирован: 20 окт 2007, 23:03
Откуда: Самара

Re: Упала *опа

Сообщение Николай Пименов » 10 дек 2012, 01:20

Когда менял (а ведь менял...) не мог с датчиками поставить?
Да фиг её знает, как такое можно в 2000 году выпускать с конвеера вообще.
Изображение
Изображение
Аватара пользователя
игрок
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 22971
Зарегистрирован: 13 янв 2007, 01:54
Откуда: Спб

Re: Упала *опа

Сообщение игрок » 10 дек 2012, 01:23

коль, а там надо еще и блок абс менять, они разные. короч, переделка половины машины :)
Cadillac Escalade 6.2 '11
Dodge RamVan 2500 5.9 '97
Chevrolet Avalanche 5.3 '04 -=Sold=-
Dodge Durango 4.7 '00 -=Sold=-
Ford Eхplorer 4.0 '97 -=Sold=-

I live in Russia.
I wear fufaika, valenki and shapka–ushanka.
I drink vodka right from the samovar, and my bear plays on the balalaika.
Аватара пользователя
Николай Пименов
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 28351
Зарегистрирован: 20 окт 2007, 23:03
Откуда: Самара

Re: Упала *опа

Сообщение Николай Пименов » 10 дек 2012, 01:27

Значит оставим мою вторую фразу, про то, что это позор в 2000 году выпускать такое с конвеера.
Изображение
Изображение
Аватара пользователя
GoaD
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 7560
Зарегистрирован: 08 фев 2007, 13:37
Откуда: Snegiri

Re: Упала *опа

Сообщение GoaD » 10 дек 2012, 01:34

El'Dorado писал(а):Это.. кто про пневму просветит, тому шоколадка :ROFL:
в мануале же все написано
4х4
The air suspension control module commands changes in vehicle height that are necessary for both the load leveling and vertical height adjustment features.

The 4-wheel air suspension (4WAS) system load leveling feature automatically makes adjustments in vehicle height so that the vehicle is always at trim height and constant front-to-rear vehicle attitudes are maintained over the load range of the vehicle. Adjustments in height that are necessary to correct height differences between the vehicle left and right sides for 4WAS system are restricted to what can be reliably achieved with two height sensors.

The height adjustment feature has three vehicle heights within a two inch span:

Kneel height — improves the ease of entering and exiting by lowering the vehicle one inch below the trim height in the front and rear when the vehicle ignition is in the OFF or LOCK positions and the vehicle is stationary.

Trim height — normal vehicle ride position; vehicle moves to trim position when the ignition is ON, the transmission is initially shifted to DRIVE or REVERSE mode, all doors are closed or speed of more than 16 km/h (10 mph) is detected.

Off-road height — improves ground clearance by raising the vehicle one inch above trim height in the front and rear when the vehicle is at 4x4 low modes and the vehicle speed is less than 40 km/h (25 mph).

The system uses two height sensors, a steering sensor, GEM and transfer case inputs, and other vehicle sensors to measure the driver and road inputs. The system changes vehicle height on the front and rear axle separately using an air compressor, five air solenoids, various air lines and an air spring integrated inside the front shocks and a rear air spring with a solenoid.

The air suspension system holds vehicle height when any door or rear hatch is opened. The system stores front and rear vehicle height the moment any door is detected open. The system then maintains this height regardless of the addition or removal of a load. The system returns to its commanded height when all doors are closed and vehicle speed exceeds 16 km/h (10 mph).

rear
The air suspension control module commands changes in vehicle height that are necessary for both the load leveling and vertical height adjustment features.

The 4-wheel air suspension (4WAS) system load leveling feature automatically makes adjustments in vehicle height so that the vehicle is always at trim height and constant front-to-rear vehicle attitudes are maintained over the load range of the vehicle. Adjustments in height that are necessary to correct height differences between the vehicle left and right sides for 4WAS system are restricted to what can be reliably achieved with two height sensors.

The height adjustment feature has three vehicle heights within a two inch span:

Kneel height — improves the ease of entering and exiting by lowering the vehicle one inch below the trim height in the front and rear when the vehicle ignition is in the OFF or LOCK positions and the vehicle is stationary.

Trim height — normal vehicle ride position; vehicle moves to trim position when the ignition is ON, the transmission is initially shifted to DRIVE or REVERSE mode, all doors are closed or speed of more than 16 km/h (10 mph) is detected.

Off-road height — improves ground clearance by raising the vehicle one inch above trim height in the front and rear when the vehicle is at 4x4 low modes and the vehicle speed is less than 40 km/h (25 mph).

The system uses two height sensors, a steering sensor, GEM and transfer case inputs, and other vehicle sensors to measure the driver and road inputs. The system changes vehicle height on the front and rear axle separately using an air compressor, five air solenoids, various air lines and an air spring integrated inside the front shocks and a rear air spring with a solenoid.

The air suspension system holds vehicle height when any door or rear hatch is opened. The system stores front and rear vehicle height the moment any door is detected open. The system then maintains this height regardless of the addition or removal of a load. The system returns to its commanded height when all doors are closed and vehicle speed exceeds 16 km/h (10 mph).
Lincoln Mark VIII '96 black
GMC Envoy SLT '02 black
Volvo XC90 V8 '08 blue
Аватара пользователя
El'Dorado
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 8049
Зарегистрирован: 11 окт 2006, 17:23
Откуда: Москва. ЮАО
Контактная информация:

Re: Упала *опа

Сообщение El'Dorado » 10 дек 2012, 10:23

Немного не то.. на свой вопрос ответа не нашел))
SAAB :shock:
JeeP WK2 CRD
Stranger16rus

Re: Упала *опа

Сообщение Stranger16rus » 29 дек 2012, 14:20

Так и скажи - зажмотил шаколатку :D :D
Ответить