2007 Detroit Auto Show: GM Efijy Concept

Делимся интересными статьями из паутины

Модераторы: Pratas, Dim@

Ответить
Аватара пользователя
Silver
Администратор
Сообщения: 9852
Зарегистрирован: 27 янв 2005, 10:43
Откуда: Москва, Крылатское

2007 Detroit Auto Show: GM Efijy Concept

Сообщение Silver » 22 янв 2007, 16:31

Holden Efijy Concept - Australia’s coolest hot rod in person.

Изображение

Almost a year-and-a-half after its unveiling at the 2005 Sydney Motor Show in Australia, Holden’s Efijy concept makes its North American debut at the Detroit auto show, where, despite being one of the oldest and least relevant cars on the floor, it is indisputably one of the coolest.

Built on C6 Corvette underpinnings and powered by a supercharged, 640-hp 6.0-liter LS2 V-8, the Efijy draws its inspiration from the 1953 Holden FJ, the Australian equivalent of the 1955-57 Chevy, and pays homage to both the car’s original designers and the generations of Australian hot rodders who have made the car a design icon.

The jaw-dropping Efijy is remarkably faithful to the original 1953 Holden design, being nearly indistinguishable as a new car and not a 50 year-old hot rod. The grille is wider, the fenders more exaggerated and muscular, and the nose flatter than the classic car’s, but the most radical departure from the thousands of customized Holden FJs cruising Australia is the shapely greenhouse that sweeps seamlessly into the trunk and the pointed tail, flanked by polished exhaust tips that belong under glass at Tiffany & Co. Massive solid wheels measuring 20 inches up front and 22 in the rear keep the car just off the ground.

The interior of the car is equally flawless, rendered in soft beige leather and screaming eggplant paint matching the exterior. Peer through a steering wheel—that is itself a small miracle—at the large, monocle speedometer at the bottom of a chrome well. Next to the speedo is a large dash vent sculpted, as the pedals are, of billet aluminum. Other than that central vent, the interior is remarkably free of clutter, as all functions are managed by a drop-down LCD screen concealed mid-dash that deploys just above the push-button transmission.

Other than showing that passion lives and breathes in GM’s Australian subsidiary, the Efijy is just a car company most Americans have never heard of giving itself a pat on the back for a job well done; but nevertheless, the opportunity to see this car in person is one not to be missed.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Алексей
VZ800 Marauder

Задумайтесь! Вам действительно всё равно?

Дело в том, что на небе и на земле время летит не одинаково: там – мгновенье, здесь – века …
© Карл Фридрих Иероним фон Мюнхгаузен
Аватара пользователя
Виктор В
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 1508
Зарегистрирован: 20 июл 2006, 07:21
Откуда: Москва, САО
Контактная информация:

Сообщение Виктор В » 22 янв 2007, 21:23

Красавец :!:
Ford Taurus SE 2004
Аватара пользователя
Johnny88
Ветеран клуба АмАвто
Сообщения: 5081
Зарегистрирован: 06 окт 2005, 13:38
Откуда: Москва, ЮЗАО
Контактная информация:

Сообщение Johnny88 » 22 янв 2007, 21:52

Ух ты... :shock: :shock: :shock:
Chevrolet Suburban K1500, 1996
Lincoln Continental InTech 32 valve, 2000
Lincoln Continental Signature Series, 1988 (синий)
Lincoln Continental Signature Series, 1988 (вишневый Армагеддон)
Ford Taurus GL, 1994
ИМЗ 8.103.10 Урал
Kawasaki VN900 Vulcan Custom, 2007
Ответить