Вопрос по Фордовому ZETEK 2.0 16V
Вопрос по Фордовому ZETEK 2.0 16V
Движок ZETEK 2.0 16V на Ford Contour.
Ремень ГРМ меняли никогда.
Вопрос: На этом двигателе обрыв ремня ГРМ приводит к повреждению двигателя (встрече клапанов с поршнями и т.п.) или нет ?
Каков ресурс ремня ГРМ и какое периодическое обслуживание этого двигателя требуется ?
Ремень ГРМ меняли никогда.
Вопрос: На этом двигателе обрыв ремня ГРМ приводит к повреждению двигателя (встрече клапанов с поршнями и т.п.) или нет ?
Каков ресурс ремня ГРМ и какое периодическое обслуживание этого двигателя требуется ?
TIMING BELT SERVICE
Inspection
NOTE: For manufacturer's recommended service interval, refer to the maintenance interval chart located in this manual.
The average replacement interval for a timing belt is approximately 60,000 miles (96,000km). If, however, the timing belt is inspected earlier or more frequently than suggested, and shows signs of wear or defects, the belt should be replaced at that time.
WARNING
Never allow antifreeze, oil or solvents to come into with a timing belt. If this occurs immediately wash the solution from the timing belt. Also, never excessive bend or twist the timing belt; this can damage the belt so that its lifetime is severely shortened.

Inspect both sides of the timing belt. Replace the belt with a new one if any of the following conditions exist:
Hardening of the rubber — back side is glossy without resilience and leaves no indentation when pressed with a fingernail
Cracks on the rubber backing
Cracks or peeling of the canvas backing
Cracks on rib root
Cracks on belt sides
Missing teeth or chunks of teeth
Abnormal wear of belt sides — the sides are normal if they are sharp, as if cut by a knife.
If none of these conditions exist, the belt does not need replacement unless it is at the recommended interval. The belt MUST be replaced at the recommended interval.
WARNING
On interference engines, it is very important to replace the timing belt at the recommended intervals, otherwise expensive engine damage will likely result if the belt fails.




Inspection
NOTE: For manufacturer's recommended service interval, refer to the maintenance interval chart located in this manual.
The average replacement interval for a timing belt is approximately 60,000 miles (96,000km). If, however, the timing belt is inspected earlier or more frequently than suggested, and shows signs of wear or defects, the belt should be replaced at that time.
WARNING
Never allow antifreeze, oil or solvents to come into with a timing belt. If this occurs immediately wash the solution from the timing belt. Also, never excessive bend or twist the timing belt; this can damage the belt so that its lifetime is severely shortened.

Inspect both sides of the timing belt. Replace the belt with a new one if any of the following conditions exist:
Hardening of the rubber — back side is glossy without resilience and leaves no indentation when pressed with a fingernail
Cracks on the rubber backing
Cracks or peeling of the canvas backing
Cracks on rib root
Cracks on belt sides
Missing teeth or chunks of teeth
Abnormal wear of belt sides — the sides are normal if they are sharp, as if cut by a knife.
If none of these conditions exist, the belt does not need replacement unless it is at the recommended interval. The belt MUST be replaced at the recommended interval.
WARNING
On interference engines, it is very important to replace the timing belt at the recommended intervals, otherwise expensive engine damage will likely result if the belt fails.




Алексей
VZ800 Marauder
Задумайтесь! Вам действительно всё равно?
Дело в том, что на небе и на земле время летит не одинаково: там – мгновенье, здесь – века …
© Карл Фридрих Иероним фон Мюнхгаузен
VZ800 Marauder
Задумайтесь! Вам действительно всё равно?
Дело в том, что на небе и на земле время летит не одинаково: там – мгновенье, здесь – века …
© Карл Фридрих Иероним фон Мюнхгаузен
Ну и до кучи
может пригодится 


- Вложения
-
- maintenance intervals.jpg
- (104.17 КБ) 117 скачиваний
Алексей
VZ800 Marauder
Задумайтесь! Вам действительно всё равно?
Дело в том, что на небе и на земле время летит не одинаково: там – мгновенье, здесь – века …
© Карл Фридрих Иероним фон Мюнхгаузен
VZ800 Marauder
Задумайтесь! Вам действительно всё равно?
Дело в том, что на небе и на земле время летит не одинаково: там – мгновенье, здесь – века …
© Карл Фридрих Иероним фон Мюнхгаузен
И все таки гнутся клапана при обрыве ремня или нет ?!
И все таки гнутся клапана при обрыве ремня или нет ?!
- Dima
- AmAvto
- Сообщения: 49167
- Зарегистрирован: 14 янв 2005, 16:03
- Откуда: Москва
- Контактная информация:
Re: И все таки гнутся клапана при обрыве ремня или нет ?!
А для чего это знать? Если очень хочется, то можно проверить...Pavlov_SV писал(а):И все таки гнутся клапана при обрыве ремня или нет ?!
Cadillac Escalade 2010
X6 XDrive50i
Chrysler Crossfire Convertible SRT-6
X6 XDrive50i
Chrysler Crossfire Convertible SRT-6
Вы сами себе ответили! "надо купить ремень и катить ее до ближайшего сервиса".Pavlov_SV писал(а):Знать для того, чтобы предвидеть.
Если все плохо, надо купить ремень и катить ее до ближайшего сервиса. Платить за переборку мотора не хочется.

Ford Taurus '96
GL 3.0L 12v Был :(
Rover 75, '03. 1,8 turbo Был :(
Toyota Camry 08, R4 -Была
щас в Турции живу и работаю. Amarok пользую
GL 3.0L 12v Был :(
Rover 75, '03. 1,8 turbo Был :(
Toyota Camry 08, R4 -Была
щас в Турции живу и работаю. Amarok пользую
Re: И все таки гнутся клапана при обрыве ремня или нет ?!
Я думаю, вот такие фразы в мануале не просто так пишутPavlov_SV писал(а):И все таки гнутся клапана при обрыве ремня или нет ?!

WARNING
On interference engines, it is very important to replace the timing belt at the recommended intervals, otherwise expensive engine damage will likely result if the belt fails.
Алексей
VZ800 Marauder
Задумайтесь! Вам действительно всё равно?
Дело в том, что на небе и на земле время летит не одинаково: там – мгновенье, здесь – века …
© Карл Фридрих Иероним фон Мюнхгаузен
VZ800 Marauder
Задумайтесь! Вам действительно всё равно?
Дело в том, что на небе и на земле время летит не одинаково: там – мгновенье, здесь – века …
© Карл Фридрих Иероним фон Мюнхгаузен